مراحل خرید خانه در ترکیه

برای خرید خانه در ترکیه نیازمند چه شرایطی هستید؟ ترکیه یکی از شهرهای زیبا و توریستی است که دارای آب و هوای عالی، مکان های تاریخی غنی،فرهنگ های جذاب و سواحل چشمگیر می باشد، خرید ملک در ترکیه یکی از بهترین راه ها برای سرمایه گذاری و گرفتن اقامت در ترکیه است.
بسیاری از ایرانیان دغدغه ی خرید یک ملک و مهاجرت به خارج از ایران را دارند، ولی به دلیل عدم آشنایی به روند قانونی این پروسه از هدف خود پشیمان می شوند و یا کار را به افراد ناکارآمد می سپارند که در نهایت منجر به شکست و از دست رفتن سرمایه خود می شوند.
ما در این مقاله می خواهیم شما را با مراحل خرید ملک در ترکیه آشنا کنیم تا بعد از تصمیم گیری راجع به آن بتوانید به راحتی به هدف خود یعنی مهاجرت یا سرمایه گذاری برسید. ترکیه از سال 2012 در ماه مه، خرید ملک و یا زمین را برای تمامی اتباع خارجی آزاد کرد، اما در سال 2020 یکسری قوانین مربوط به خرید و اقامت در این کشور تغییر کرد. دولت ترکیه زمین ها و آپارتمان های مشخص شده ای را برای اتباع خارجی در نظر گرفت و امکان خرید را در هر منطقه و محله ای از ترکیه محدود کرد.

چه کسانی شرایط خرید ملک در ترکیه را دارند؟

دولت ترکیه این اجازه را داده تا تمام سرمایه گذاران خارجی بتوانند بر اساس اصل تقابل ملک خریداری کنند. اصل تقابل بیان می کند که همه کشورهایی که به شهروندان ترکیه اجازه خرید ملک در آن کشور را می دهند، شهروندان آن ها هم می توانند به همان صورت از ترکیه زمین و ملک خریداری کنند، این امکان برای ایرانیان هم وجود دارد که بتوانند آزادانه در کشور ترکیه صاحب زمین و یا خانه شوند.
البته که برای انجام چنین کاری یکسری محدودیت ها وجود دارد که دولت ترکیه برای سرمایه گذاران اعمال کرده است، از جمله:

سرمایه گذاران خارجی باید اقدام به خرید ملک و زمینی بکنند که از سوی دولت ترکیه تایید شده باشد و نمی توانند به راحتی در هر منطقه و محله های صاحب زمین و یا ملک شوند.

بعد از خرید ملک و یا زمین سرمایه گذار خارجی موظف است که طی دو سال پروژه خود را راه اندازی کند و باید مطابق با شرایط منطقه باشد.

به هیچ وجه امکان خرید ملک و یا زمین در مناطق نظامی وجود ندارد.

قدم اول

در مرحله اول قبل از خرید یک ملک یا زمین، بهتر است یک سفر به آن شهر و محله داشته باشید تا کمی با محیط و موقعیت انتخابی خود آشنایی پیدا کنید. اگر به زبان ترکی مسلط نیستید حتما یک مترجم با خود در این سرمایه گذاری به همراه داشته باشید، زیرا خواندن متن قرار داد و گفتگو با تیم املاک یکی از مهم ترین مراحل خرید ملک می باشد.
قبل از سال 2018 این نکته حائز اهمیت بود که سرمایه گذاران برای خرید ملک نیازمند مجوزی از سوی نظامیان ترکیه بودند که این موضوع روند خرید ملک و نقل و انتقالات را در ترکیه بسیار کند می کرد، اما از سال 2018 قانونی در ترکیه وضع شد که در آن 16 استان در ترکیه دیگر نیازمند مجوز نظامی نبودند. این باعث سریع تر شدن سرمایه گذاری اتباع خارجی شد.

متن قرارداد های رسمی در کشور ترکیه

متن قراردادها در ترکیه شباهت زیادی به قراردادهای ایران دارد که شامل مواردی همچون: نام و مشخصات فروشنده، شماره و موقعیت ملک مورد نظر، آدرس فروشنده، شرایط مورد توافق بین طرفین، امکاناتی که در ملک موجود است، نحوه ی پرداخت پول به فروشنده، زمان دقیق تحویل ملک به خریدار، ضرر و زیان به هنگام فسق قرارداد و … می باشد.
بعد از بازدید و انتخاب نهایی ملک مورد نظر، دایره حقوقی مجموعه و یا همان شرکت املاک، قرارداد فروش را در 3 نسخه تهیه و تنظیم می کند. این قرارداد توسط خریدار و فروشنده به امضا می رسد. انجام تمامی کارهای قانونی ملک و کنترل اسناد مالکیت و احراز مالکیت فروشنده بر عهده دایره حقوقی مجموعه می باشد.
داشتن یک وکیل حرفه ای می تواند کمک بسیاری در روند خریداری و سرمایه گذاری شما داشته باشد. بعد از تنظیم قرارداد و توافق طرفین، خریدار مبلغی را به عنوان پیش پرداخت به فروشند پرداخت می کند که این مبلغ در قرارداد حتما ثبت می شود و شرکت املاک موظف است رسید مبلغی که از خریدار دریافت کرده را به او بدهد.

وظایف دایره حقوقی مجموعه (شرکت املاک)

در این مرحله وظیفه شرکت املاک است که به اداره ثبت اسناد و املاک مراجعه کند و پرونده ای جهت فروش ملک به جریان بندازد. مالک یا وکیل قانونی باید درخواست خود را که مبنی بر اقدامات انتقال سند می باشد، پیش از انجام هر گونه تعهد و عقد قراردادی، در سازمان ثبت اسناد و املاک ارائه کند، در صورت عدم ارائه درخواست در زمان تعیین شده، انتقال سند با تاخیر صورت می گیرد.
پس از اینکه مدارک انتقال سند در اداره ثبت و اسناد ترکیه آماده شد، تاریخ امضاء و انتقال سند در یک پیامک به همراه فروشنده ارسال خواهد شد که مشخص می کند که در چه زمانی برای امضاء نهایی حضور پیدا و

اگر احیانا ملک با مشکلاتی مانند: بدهی، وام ، در رهن بودن و …مواجه باشد انتقال انجام نمی شود و سند جدیدی صادر نمی شود و اگر ملک مشکلی نداشته باشد و بعد از آماده شدن تمام مراحل قانونی با حضور مالک و خریدار انتقال صورت می گیرد.
پس از دریافت مابقی پول و امضای مدارک در حضور ماموران اداره ثبت و اسناد و مترجم رسمی که به تائید مسئولین اداره ثبت درآمده است، انتقال ملک انجام می گیرد.
یک نکته ی مهم در این نقل و انتقالات این است که مدارک مترجم در روزی که مالک و خریدار به اداره ثبت مراجعه کردند باید در پرونده قرار گرفته باشد. خریدار بعد از انجام مراحل قانونی سند ملک را همان روز دریافت می کند و پس از دریافت سند می تواند کارهای اقامت خود را در ترکیه انجام دهد.

مدارک لازم جهت خرید خانه در ترکیه در اداره ثبت اسناد و املاک

  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه مدارک مترجم که از خود مترجم دریافت می شود
  • اصل و ترجمه پاسپورت خریدار
  • شماره مالیاتی ترکیه که از اداره مالیات گرفته می شود
  • اصل و ترجمه تائید شده وکالت نامه (این بند شامل خرید وکالتی می شود)

خدماتی که شرکت لیون گروپ انجام می دهد

اگر قصد سرمایه گذاری در کشور ترکیه و خرید ملک و یا زمین را دارید، شرکت لیون گروپ در این مسیر همراه شما خواهد بود تا بتوانید یک سرمایه گذاری کاملا قانونی و بدون هیچ گونه دردسری را انجام دهید. این شرکت با توجه به سوابق کاری و کادر حرفه ای که دارد این تضمین را به شما خواهد داد تا بهترین تجربه از سرمایه گذاری یا خرید ملک در کشور ترکیه را داشته باشید.
و این خدمات از طریق مشاورین متخصص مجموعه لیون گروپ انجام خواهد شد

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با خودروی خودتان به تمام مناطق استانبول سفر کنید

VW PASSAT

 اتوماتیک    دیزل

KIA CEED

 اتوماتیک    دیزل

MERCEDES BENZ C180 &C200

 اتوماتیک    دیزل

PEUGEOT 3008

 اتوماتیک    دیزل

HYUNDAI ACCENT BLUE

 اتوماتیک    دیزل

TOYOTA COROLLA

 اتوماتیک    دیزل

KIA SPORTAGE

 اتوماتیک    دیزل

NISSAN QASHQAI

 اتوماتیک    دیزل

RENAULT CLIO 2020

 اتوماتیک    دیزل

RENAULT MEGANE

 اتوماتیک    دیزل

RENAULT CLIO

 دستی    دیزل